Khamis, 28 Februari 2013

Demam Peperiksaan

Assalamualaikum.
guys! 

Aku memang percaya yang rata-rata antara kita mesti mengalami Demam Peperiksaan kan tak kiralah exam yang besar atau hanya kuiz, masing-masing struggle nak study tu nak study ni nak cakup semua silibus kalau-kalau masuk dalam exam/kuiz.Bagi pendapat aku demam peperiksaan ini datang berbeza mengikut sesorang itu sebab segelintir antara kita lagi 5 bulan nak exam dah datang demam peperiksaan ada pula yang lagi 3 bulan baru lah nak datang demam, tapi bagi aku lagi 2 minggu nak exam barulah terhegeh-hegeh nak buat short note,baca itu baca ini kekadang tak tahu nak baca yang mana dulu lepastu barulah menangis-nangis semua susah/semua tak kena (tu la orang lain dah prepare awal-awal awak?) kadang-kadang aku cuba nak ingat sebelum 5 bulan nak exam aku buat apa??


kalau orang lain sibuk study tapi aku..




























































Masyallah!! tak senonoh dah lah pakai kain =="
nampak betapa tak herannya aku terhadap orang lain yang sibuk study.

Haishhh..agak memalukan!! Tiba-tiba aku terfikir macam manalah result aku nanti?? Aku rasa masa ini lagi sebulan nak STPM (kalau tak silap) hah! kan aku cakap lagi 2 minggu barulah demam peperiksaan aku datang kan? sebab tu lah girang sangat time ini.


Waktu ini dah ada tanda-tanda demam peperiksaan meja dah mula tidak terurus.Lihat air sampai dua botol (tapi tak juga habis?)/Semua orang sudah tidak peduli antara satu sama lain kalau dula sua sahaja kamera dihadapan mereka lain tidak bukan tangan akan menunjukkan keamanan dan bibir terukir di bintang eh??? terukir senyuman sehinggga sampai ke belakang telinga.

Lihat air sudah bertambah,maknanya keseriusan kami juga bertambah.
(Mode gambar: Soft Focus Olympus)

Seriusnya kami ada jugak yang tertidur,pening letewww..

Ini juga mahu ditangkap bagi membuktikan sakit bahu aku angkatnya.
Sian bear aku sempit yer banyak sangat buku T__T

Penghafalan

dan penghafalan
(Mode gambar: Pop Art Olympus)

Hah! kan aku cakap banyak sangat nak baca sampai tak tahu nak baca yang mana.

Satu fakta tentang aku ialah aku ini seorang yang suka study last minute dah dekat-dekat nak exam tu barulah aku study aku cuba nak kikis dengan belajar awal-awal tapi mesti aku lupa lah itu lah ini lah sebab aku tak konsisten belajarnya pun.Tapi aku selesa.Setiap orang ada teknik dan cara study yang efektif bagi seseorang itu, kekadang aku tengok kawan aku tu datang sekolah boleh dikira tapi trial STPM punyalah gempak mungkin dia tak suka belajar kat sekolah kut??

Tapi dulu cikgu praktikum aku pernah cakap lelaki lebih pandai dari perempuan diaorang tak payah susah-susah nak study macam perempuan sebab lelaki dengar pun dah cukup.Kawan aku ini lelaki sebab tulah dia punya trial gempak.

Bulan 3 dah nak dekat hati aku bertambah berat.

reading this entry nanti aku sambung lagi ok!!


4 ulasan:

Dayang Deno berkata...

amboih! lompat kemain tinggi! sampai ke bintang tu... hehe, btw, good luck dear!^^

tyra93 berkata...

Haha!! tue la jgn memain..thanks deno!

Nory Zoulkefle berkata...

salam..

akak dulu pon amik STPM, tapi lepas tu tak sambung pon...

adik bljar2 rajin taw, jgn jadi mcm akak, malas belajar..hehehe...

salam kenal...first time singgah sini..

tyra93 berkata...

thank akak! salam perkenalan ^^
terima kasih singgah..