Jumaat, 15 April 2011

kerjaya terbaru!!!

assalamualaikum..



Huh!!! sangat letih hari ini<---(letih lah sangat) hihiii....bukan apa penat berkebun,,,berkebun??? yup sekarang ni aku menghabiskan masa dengan berkebun ha jangan ingat orang muda seperti aku tidak berminat untuk berkebun anda terlalu silap<---(cewahhh ayatt!!).Aku bukan sahaja berkebun malah bercucuk tanam serta meternak ayam lagi hahaaa reban ayam aku pun cantik tau baru di renovate hehehh ingat rumah je boleh renovate ke?? reban ayam pun boleh tau.Reban ayam dekat rumah opah aku dua tingkat lagi tau hahaaa jangan main-main.


Banyak jugak aku buah-buahan aku tanam contohnya jagung,carrot,ubi,hah tomato pun aku tanam menjadi taw merah-merah belaka tapi masam(memang lah masam kan??)tetapi biasalah dalam setiap pekara yang kita buat mesti ada risiko dan masalah yang hendak di tanggung @__@ hurmmm,,kadang-kadang yang aku tanam tu boleh mati punyalah aku menjaganya dengan baik siramlah,bubuh baja lah pun boleh mati mungkin keadaan cuaca yang tidak menentu kut yela kadang-kadang hujan,kadang-kadang panas tapi bila melihat buah tu menjadi@ masak dengan ranumnya boleh membuatkan aku tersenyum hingga ke telinga ^__^ hihii bercucuk tanam ni perlu banyak kesabaran samalah dengan ayam yang aku ternak punyalah lama nak tunggu dia bertelur aduhhh!!.Tambahan pula,<---amboi penanda wacana hihii dengan berkebun dan meternak ayam ni boleh menambah pendapatan, lumayanlah jugak sampai boleh beli TV LCD<---(nampak sangat menipunyer) hihiii cubalah korang try kalau tak percaya...


Korang nak tengok kebun aku hihiii cantek taw sila scroll kat bawah.....




















































































hahaa cantek kan???




merah kan aku punya tomato???


hah ni lah jagung yang aku tanam..


carrot pun aku tanam...


huhuu 3 ekor je mampu ternak mahal sangat harga ayam...



hihiii tetapi bercucuk tanam dalam game jelah kalau betul-betul pengsan aku di buatnya,,,kalau aku buat betul-betul mak confirm tergelak punya sebab tak percaya hahaahhaaa ^___^



ok lah tu je nak cakap..dadaaa

4 ulasan:

SAKURA + M!AKA berkata...

aq igt btui2 la ko bekebun menternek..rupe2 nye game..hahaha..okeh la sekurang kurang nye ade jgak minat ko nk bekebun even game =)

sindarella-tyra berkata...

hahaaa...kena tipu ^__^ hihiii,,,tu game je,,klu betol2 ntah lah hitam legam la aq...

sha berkata...

haha~ terkena Sha..
main game ye hobi..

sindarella-tyra berkata...

hihii,,a'ah hobi lah jugak hihii ^__^